Tips mot förstoppning!

 
Det som plågar mig mest just nu är den eviga förstoppningen! Ser ut som en uppstoppad korv hela tiden pga detta.. När magen inte funkar är det svårt att leva som vanligt det förstör ganska mycket. Blir ofta väldigt öm i magen också när jag är förstoppad!
 
Jag har testat lactulos och den har hjälpt men jag kan ju inte ta den varje dag och är rädd att magen inte ska funka alls utan den så vill inte ta för ofta. 
 
Messmör fick jag höra igår att det ska dra igång magen! Testade även Katrinplommon puré men det funkade inte alls. 
 
Linfrö i vatten är också bra, det brukar jag ha i gröten till frukost. Men tyvärr kan gröt kännas lite jobbigt att äta varje morgon men jag försöker!
 
nyaste försöket är Katrinplommon juice och jag tror faktiskt den funkar :)
 
vet ni något mer som funkar? 
1 Fiffig:

skriven

Jag strör psylium-frön över yoghurten och äter kiwi varje morgon. Funkar okej, men lite då och då måste jag ta lactulos. Är juicen verkligen god? Katrinplommon är inte min favorit, men vad gör man inte?

2 AJ:

skriven

Jag brukar dricka svart kaffe på morgonen och sedan gå en promenad för att få igång magen

Kommentera här: